Za pośrednictwem serwisu udostępnionego od 1 lutego 2021 r. na stronie internetowej www.podatki.gov.pl podatnicy łatwo, szybko i kompleksowo mogą załatwić swoje sprawy podatkowe. E-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia połączonego z internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu zaufanego, e- dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.
W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:
– złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT
– złożenie wniosku o zaświadczenie niezaleganiu w podatkach
– złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek wykazanych w PIT
– złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej
– złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty
– złożenie czynnego żalu
– złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie
– złożenie zawiadomienia ZAW-NR
– złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku
– złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty
– złożenie UPL-1
– złożenie OPL-1
Oprócz w/w spraw możesz także:
– wysłać Twój e-PIT
– e-mikrofirma ( bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK)
– wykaz Twoich mandatów
– płatności online dla przedsiębiorców i obywatela, który płaci należności wyłącznie za siebie
– uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.
Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do danych przeznaczonych dla niego, umożliwia załatwienie wielu spraw bez wychodzenia z domu.
Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować sobie wizytę przez internet. Może to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, może to zrobić także w siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt, lub telefonicznie.
W Urzędzie Skarbowym w Człuchowie są dwa nr telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych: 59 834 7925 i 59 834 7900. Na sali obsługi pracownicy mogą pomóc w rejestracji osobom nie umiejącym zrobić tego przez komputer czy aplikację w telefonie. Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, w której zostanie przyjęty. Klient nie umówiony nie będzie obsługiwany.